poniedziałek, 28 sierpnia 2017

Moje pierwsze kwiaty z foamiranu

Jakiś czas temu zainspirowana jednym z filmików na YouTubie o robieniu kwiatów z foamiranu, pomyślałam sobie, że muszę sama spróbować zrobić takie kwiaty. Dotąd zamawiałam gotowe kwiaty do swoich prac, ale ileż większa satysfakcja jest, kiedy wykonamy coś sami od początku do końca:) I tak powstały moje pierwsze kwiaty, ale zanim przejdę do kwiatów, kilka słów wstępu:

Co to jest foamiran?

 źródło internet

Foamiran to bardzo delikatna pianka, przypominająca w dotyku aksamit. Jest to bardzo cienkie tworzywo o grubości 1mm, a jego największą zaletą jest doskonała plastyczność. Dzięki temu możemy bez problemu zmieniać kształt i formę tego tworzywa. Podgrzanie pianki pozwala nam ją formować w taki sposób jak chcemy i zachowuje ona swój nowy kształt. 
Do formowania pianki wystarcza ciepło naszych rąk, ale można też w tym celu użyć np: żelazka. Bez problemu wytniemy z foamiranu pożądany kształt przy użyciu nożyczek, wykrojników, czy też innych narzędzi. Foamiran występuje w bardzo wielu kolorach, ale można go też barwić i uzyskać wówczas oryginalny efekt. Do jego barwienia doskonale sprawdzają się pastele, zarówno mokre jak i suche. Ja użyłam właśnie pasteli do barwienia, ale  można zapewne wykorzystać wiele innych produktów. 
Przekonałam się, że foamiran to wspaniałe tworzywo, które daje nieograniczone możliwości. Pokażę Wam teraz moje pierwsze kwiaty, nie są doskonałe, ale jak na pierwszy raz, myślę, że wyszły nie najgorzej:) Dajcie znać w komentarzu, czy Wam też się podobają:)








2 komentarze:

Zapraszam i zachęcam do komentowania:)