niedziela, 27 sierpnia 2017

Obrazek na drewnianym krążku

Zamówiłam ostatnio drewniane krążki i zastanawiałam się jak je wykorzystać. I tak powstał ten obrazek. Myślę, że efekt końcowy wyszedł całkiem fajnie i mógłby odmienić wygląd niejednego wnętrza:)


Obrazek powstał przy pomocy transferu. Przy okazji transfer to przenoszenie wydruków laserowych na płaskie powierzchnie za pomocą  różnych preparatów od bardzo prostych na przykład aceton, czy klej vikolowy po specjalnie do tego przeznaczone produkty.  Ja do tej pracy użyłam specjalnie przeznaczonego preparatu o nazwie: FOTO TRANSFER POTCH. Powierzchnia pod transfer może pozostać surowa, wówczas na transferze będą widoczne naturalne drewniane słoje. Ja powierzchnię pod transfer pomalowałam białą farbą akrylową, by nic mi na grafice nie przebijało. By wykonać transfer potrzebujemy wydruk laserowy i preparat do transferu. Nakładamy na dany przedmiot, w tym przypadku na drewniany krążek preparat. Preparat nakładamy również na samą grafikę. Następnie przyklejamy grafikę w sposób pokazany na zdjęciu poniżej. Musimy to zrobić precyzyjnie by powierzchnia była gładka i nie powstały żadne pęcherzyki powietrza.



Czekamy kilka godzin, aż wszystko dobrze wyschnie. Po wyschnięciu moczymy powierzchnię wodą na przykład przy pomocy gąbki i przystępujemy do rolowania.



Rolujemy tak kilka razy, dotąd, aż pozbędziemy się całkowicie resztek papieru, a odbita grafika będzie całkowicie przejrzysta. Transfer zabezpieczamy lakierem.
Kiedy już mamy gotowy transfer, pozostaje nam już tylko doprowadzić do efektu końcowego jaki mamy na pierwszym zdjęciu i zdjęciach poniżej:) By ten efekt uzyskać użyłam: białej i czarnej farby akrylowej, papierowych scrapek, białej i czarnej konturówki, lakieru. Cała praca to ogólnie sporo cieniowania.













Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zapraszam i zachęcam do komentowania:)